lördag 4 oktober 2008

ALooooone till lisa nilson # 2

"Om jag så skall lysa upp en himmel; har jag ej dig"
Så faller alla skärnor ner - om du aldrig får se mig mer.

Vad är; en tid utan liv och lust. Jag undrar - Jag
undrar om du känner mig - för ljuset är vårt hopp.
Så kom med mig - Håll min - hand -Aldrig har jag känt
så här - I mitt hjärta finns en röst. Kära vänner
hjälp mig nu - tiden stannar still i 100 år och
jag går med käpp o hatt - Din röst är som sammet,
Jag önskar att inprovisation, musik och skapande
skall rocka loss dig från din stela situation.

Det är kul att leva, mren inte utan dig. För
när du fnissade glatt, med så galna upptåg
- Finner du ej sorgen och det min vision.
För sen rycktes allt bort och ensam sitter
jag här. Räknar dagar, och det enda jag har är ett
kort, ritar sträck i du vet vad. "
För meningen är att leva -och hjälpa människor
att upptäcka sina förmågor.

//-I dammet av min kärlek - är det en tyfon.
Den svrivlar runt i himelen och väntar på att
äpplet skall trilla ner. Kän mig som din käravän för
hääär hääär är ditt hotell//"

Inga kommentarer: