lördag 4 oktober 2008

funking soul - försök till låt tex

När du tror att hela sanningen om livet, du och andra
lever. Öppnas ständigt nya okända fack.

så här jag står - är det som en enda lång koridor, jag
kanske rent av är i ett skåp med massa tjusiga löndörrar
med låda på baksidan typ.

för vi vill - se va vad vi vill se - see vad alla andra
talar om. Men det- är upp till varo och än och upptäcka
vad som står till buds.

Jag jävlar i min själ. det finns mycket mer - det finns
många turer, känslor - kalla och varma - holistiska
rörelser i ett snurrande vattenglas.

Har du någonsin tvivlat, någonsin trott att jävlen
spelar ett spratt - så är det fortfarande bara halva
självaste halvsanningen.
Och nu när fan blivt gammal är det dags för honom att
känna efter under ytan, lite mer, lite mer , lite mer.
Så när han vinglar hem efter dessa glas, börjar han
fundera över vad han ser är bara en vas. Röd Svarta
blommor som inte betyder någonting - och när jag vandrar
förbi dramaten har han redan varit där - för i en
papperskorg jag ser; hans kärlek är då ej besvarad,
kanske av död förklarad,

-

vi beskriver tiden som sekunder per minut - men egentligen
sitter klockan i dig själv. Så när generation för
generation bestämmer sig för att vila i din famn är det
kört är det kört. Var skall ljuset tändas för vår fan så
att livet för oss blir typ lite
enkare över allt. Att mysstag och liv kan sprudla igen
så att vi kan åter fila gud på nollans sandpapper.


Så medans du själv blir gråhårig är det tid att på
riktigt förstå vad allt är om, ett nedarans gissande
och det mesta är fel, när nu munken i dig funkar loss
skall du en dag se - att när barnet ligger och sussar i
din famn står egentligen tiden still, spelar det ingen
roll vem du älskar med, för hon älskar dig lika mycket
iallfall, fast bara mer och mer och mer.

Sen är du mamma, sen är du mormor, pappa, älskade sötaste
snällaste farsha, och sen om du frågar
dina barn, kanske de har falska minnen jag vet ej,
men på riktigt - verkar de känna - att det finns mer det
finns mer det finns mer. För själen i oss vandrar runt som
i ett surrande vattenglas. Så gråkäpp har verkar det som
en framtid även om ytan är hård
för livet är evigt och makten din, så står det
i biblen ja fanken i min lönlåda. Så nu skall
jag gå ut och stänga min dörr jag älskar er alla
ville bara säga det, att tänk efter om du tänkt
alla möjligheter. Tala och känn på alla möjligheter
ditt futtiga andliga liv behöver fanken vatten
annars dör vi innefrån (dörr Smäll) slut

Inga kommentarer: