lördag 4 oktober 2008

Dina digitala bilder

Du har just raderat dina digitala bilder,
du har just förstört ett fotografi, du har just lämnat mig
där hän och glömt allting.

Du får ej ta det personligt. Men jag önskar att:
Solen lyser över ditt hjärta - Kärlek är allt jag vill ha.

Se till mig som liten är; Men du har just raderat,
bilden av vi två. Låt kärlek ändå spira - låt hjärtat
ändå slå. Få mig till att agera - Rosor, chocklad,
och en vit häst.

Man kan ju alltid drömma, så vida den inte är digital.
Vi kan platta till ettor och nollor som vi vill - Men du
finns alltid kvar, det är mitt kval. Aldrig förglömma.

Ljuset finner alltid nya vägar i lövverk, nätverk
fanta mig lustverk - trägården där se till mig liten är
omsorgsfullt binder släktet som en trasig korg
med djupa förgreningar i tidlös arkitektur, i 2000 tal.

Yta plåt och stål - kan ej ersätta din urtvättade
älskade tröja. Även om jag vet var du köpt fanskapet
i butriksaffär. Den blir lite förläget råsa när
pulsen slår.

Kommer du ihåg mig på 20 eller 30 år. då fårorna är sådda
och gravstenen är i maskin.. Ändå är det inga sorger, jo
en som lipar sött - Att man framför dig står inte fått
säga adjö - och jag som tyckte om dig
så.

Kärleken är evig, Kärleken är oss, kärleken kommer och går
som bus754 till vår stad. Ändå är du ledig, Ändå är
du min. Ändå kommer vi att finna vägar - som ändå leder
till samma plats - i all evighet...

Inga kommentarer: